2017/01/27

Q&A CIĄŻA #1

W KTÓRYM TYGODNIU CIĄŻY JESTEŚ? 
W 20 (19+0)

JAK DOWIEDZIAŁAŚ SIĘ, ŻE JESTEŚ W CIĄŻY? 
O ciąży wiedziałam właściwie od początku. Czułam się bardzo źle i podejrzewałam, że to pewnie ciąża jest przyczyną. Dwa pierwsze testy były negatywny, ale trzeci zrobiony 12 października był pozytywny.

BYŁO TO DLA CIEBIE SZOKIEM? 
Tak, na pewno takim pozytywnym szokiem oczywiście. Myślę, że ciąża jest dla wszystkich w jakimś stopniu lekkim szokiem. Sama myśl, że w moim brzuchu rozwija się MOJE dziecko sprawiała, że musiałam uszczypnąć się żeby uwierzyć, że to dzieje się naprawdę.

W JAKIM JESTEŚCIE WIEKU TY I D?
Ja jestem urodzona w 96, a D 95. Więc 21 i 22 lata.

ILE CZASU ZAJĘŁO WAM ZAJŚCIE W CIĄŻE?

Przy pierwszej próbie haha! O ile w ogóle można nazwać to próbą, skończyłam z tabletkami i bum.


JAK DOWIEDZIAŁAŚ SIĘ O CIĄŻY?

Przez zrobienie testu. D był w pracy, a ja zdenerwowana moim wiecznie złym samopoczuciem postanowiłam zrobić trzeci test. Zrobiłam test i przed oczami pojawiła się gruba czerwona kreska, pamiętam, że rozmawiałam wtedy z D przez telefon i powiedziałam ''ah, nie jestem w ciąży. Sama nie wiem co się ze mną dzieje. Nie robię więcej testów, bo nie mam zamiaru znosić więcej tego rozczarowania''. Po czym wyszłam i całkowicie zapomniałam o teście. Na instrukcji pisało aby wynik sprawdzić po 5 minutach, tak więc po jakimś czasie udałam się do łazienki, bez większych nadziei - tylko i wyłącznie dla pewności. Podniosłam test i zauważyłam, że na teście widoczne są dwie kreski. Ale ja nadal nie wierzyłam. Kreska była bardzo słaba, jednak wiedziałam, że nieważne jak słaba kreska, ważne, że dwie. Wtedy wiedziałam, że jestem w ciąży.

W KTÓRYM TYGODNIU CIĄŻY BYŁAŚ WTEDY? 
W 5 tygodniu.

JAK OPOWIEDZIAŁAŚ D O CIĄŻY I JAKA BYŁA JEGO REAKCJA? 
Kiedy zobaczyłam dwie kreski na teście ciążowym krzyknęłam ''cholera'', D zapytał oczywiście co się stało, ja odpowiedziałam, że zostaniemy rodzicami. Jego reakcja to na pewno radość i wielkie zaskoczenie.

CZY CIĄŻA BYŁA PLANOWANA?
Tak, ale nie spodziewaliśmy się, że zajście w ciąże będzie tak łatwe. Naczytałam się tyle o tabletkach antykoncepcyjnych, że zajście w ciąże może zająć nawet do kilku lat. I właściwie na to się nastawialiśmy. A w naszym przypadku było tak, że zaszłam w ciąże w trybie natychmiastowym.

CZUJESZ SIĘ GOTOWA ABY ZOSTAĆ MAMĄ?
Tak, w innym razie nie zdecydowalibyśmy się na dzidziusia. Jest wiele rzeczy, które będę musiała się nauczyć. Wiem, że fakt, że jestem/będę młodą mamą sprawi, że będę miała trochę ''pod górkę'', ale wiem też, że dam sobie radę i będę najlepszą mamą dla mojego dziecka.

OBAWIAŁAŚ SIĘ PORONIENIA?
Tak, bardzo. Znam wiele osób, którym przytrafiła się taka tragedia. Moje obawy zmalały kiedy wkroczyliśmy w 13 tc, wtedy też ryzyko poronienia spada o 65 %.

KOMU OPOWIEDZIELIŚCIE PIERWSZEMU O CIĄŻY?
Naszym rodzicom. Później dalszej rodzinie i kilku znajomym, z resztą poczekaliśmy do pierwszego USG/trzeciego miesiąca.

MACIE WYBRANE IMIE DLA DZIECKA? CIĘŻKO JEST DOŚĆ DO POROZUMIENIA?
Mamy kilka opcji. O imionach rozmawialiśmy z D jeszcze przed zajściem w ciąże, więc jak dowiedzieliśmy się o ciąży stwierdziliśmy, że przystaniemy przy tych imionach.

CHCECIE WIEDZIEĆ PŁEĆ DZIECKA?
Tak, nie możemy się doczekać aż dowiemy się czy to chłopczyk czy dziewczynka. Płeć ułatwi nam przygotowania na nadejście dziecka. Oczywiście można kupić wszystko w takich kolorach, aby pasowało i na dziewczynkę i na chłopczyka i to właściwie jest bardzo dobra opcja, szczególnie jeśli w planach mamy dziecko nr 2. Ale mimo wszystko jeśli okaże się, że to dziewczynka chciałabym kupić troszeczkę różowych sukieneczek, a jeśli chłopczyk jakąś elegancką koszulę.

MYŚLISZ, ŻE TO CHŁOPCZYK CZY DZIEWCZYNKA?
Dziewczynka, mam takie przeczucia. Jednak D oraz moja siostra obstawiają na chłopczyka.



KIEDY CIĄŻA ZACZĘŁA BYĆ WIDOCZNA?
Myślę, że gdzieś w 11/12 tygodniu. Nie wiem czy to późno, z tego co wiem niektórzy mają już brzuszek w 6 tygodniu. Jednak mi to absolutnie nie przeszkadza, jeśli mam być szczera to modlę się o mały brzuszek, bo sama nie wiem jak mała ja dam sobie radę z brzuchem w 8/9 miesiącu.

ILE PRZYTYŁAŚ?
Jak narazie 4 kg.

KIEDY CZUŁAŚ PIERWSZE RUCHY DZIECKA?

Pierwsze ruchy, a raczej muśnięcia czułam jakoś w 16/17 tygodniu. Jednak nie było to nic widocznego, nic co można byłoby poczuć po położeniu dłoni na brzuchu. Pierwsze wyraźne ruchy/kopnięcia poczułam 17/01 czyli w 18 tygodniu. Fikołki jakoś 4-5 dni temu, czyli w 19 tygodniu. Ruchy są na tyle silne, że D nawet miał okazje je poczuć. Coś fantastycznego.

CO BYŁO PIERWSZYM ZAKUPNEM DLA DZIDZIUSIA?
Body z napisem ''I love dad''. Były to początki ciąży. Razem z D uzgodniliśmy, że poczekamy z kupnem rzeczy dla dziecka do trzeciego miesiąca czyli pierwszego USG. Pamiętam, że jak zobaczyłam te body, to nie mogłam się oprzeć, a że napis skierowany był do D, wiedziałam, że uzna to za coś bardzo miłego i nie będzie narzekać, że mieliśmy się wstrzymać. Dzięki temu zakupowi ciąża zaczęła być bardziej wiarygodna.

WYMIOTOWAŁAŚ DUŻO NA POCZĄTKU CIĄŻY?

Dzięki bogu nie. Moja mama przestraszyła mnie opowiadając o ciąży ze mną, powiedziała, że to żadne przyjemne wspomnienie, codzienne wymioty i złe samopoczucie. Pamiętam, że wtedy kiedy dowiedzieliśmy się o ciąży czułam się bardzo źle, nie mogłam jeść i dostałam okropny ból kręgosłupa. Moje samopoczucie było spowodowane czymś innym niż ciąża, ale wtedy myślałam, że to właśnie dzidziuś był przyczyną i nastawiłam się na najgorsze. Później okazało się, że miałam zapalenie nerek i jak tylko wyzdrowiałam poczułam się o niebo lepiej. Choć moje mdłości i sporadyczne wymioty trwały jakoś do 10/11 tc.

CZY TWOJE SMAKI ZMIENIŁY SIĘ PO ZAJŚCIU W CIĄŻE?
Nie, nie wydaje mi się.

CZY DOSTAŁAŚ JAKIEŚ ROZSTĘPY?
Nie, jak na razie żadnych.

JAK WYOBRAŻASZ SOBIE SWÓJ PORÓD? 
Mam nadzieję, że nie będzie żadnych komplikacji i że dzidziuś urodzi się cały i zdrowy. Chcę urodzić naturalnie, ale nie wiem czy to będzie możliwe, że względu na moją budowę ciała. Jeśli chodzi o znieczulenia itd, wszystko okaże się na miejscu, nie chcę myśleć o tym za dużo teraz, bo nie wiem jak będę się czuć i ile będę w stanie znieść w dzień porodu.


2 comments:

  1. Nie myślisz o tym, żeby nagrywać na YouTube?

    ReplyDelete
  2. Czytam to z uśmiechem na twarzy:) To fajnie czytać to wszystko, mogę się jedynie domyślać jak szczęśliwi musicie teraz być :) Oby z kolejnymi dniami dzidziusia było jeszcze więcej tego szczęścia :)

    mój blog, hooneyyy

    ReplyDelete