2016/12/29

REAKCJA RODZICÓW

Kiedy jest odpowiednia pora na opowiedzenie rodzicom o ciąży? Wiele osób decyduje się aby opowiedzieć o ciąży od razu, inni czekają aż brzuszek zacznie być widoczny. W naszym przypadku było to tak, że chcieliśmy zaczekać z ogłoszeniem tej wiadomości właśnie do teraz, do grudnia, do przekroczenia trzech miesięcy, do pierwszego USG. W pierwszych tygodniach ciąża wydała się być bardzo nierealna, niby miałam przed sobą pozytywny test, niby czułam objawy, ale to wszystko było takie nowe, sytuacja w której nigdy wcześniej nie byłam. Wiedziałam też o tym, że pierwsze trzy miesiące są bardzo niepewne, jest duże ryzyko poronienia i to też skłoniło nas do tego aby zaczekać.

W pierwszych tygodniach czułam się bardzo słabo, byłam zmęczona, miałam poranne mdłości i właściwie to nie mogłam patrzeć na jedzenie. Wtedy też stwierdziliśmy z D, że ciężko będzie utrzymać to wszystko w tajemnicy jeśli objawy będą tak bardzo widoczne. Doszliśmy do wniosku, że co ma się stać to się stanie. Gdyby w najgorszym przypadku przytrafiła nam się jakaś tragedia, chcielibyśmy dostać wsparcie od najbliższych. Nasi rodzice zasługiwali aby wiedzieć. Teraz pytanie brzmiało, jak im to powiedzieć? Ja wiedziałam, że moi rodzice zareagują bardzo pozytywnie i bez większego szoku. Od zawsze paplałam, że będę miała dziecko w młodym wieku i nawet w czerwcu tego roku na moim zakończeniu szkoły oznajmiłam, że gdybyśmy tylko z D mieli własne mieszkanie, nie zastanawialibyśmy się nawet chwili nad zajściem w ciąże. Tak więc można powiedzieć, że moi rodzice byli przygotowani. Bardziej niż rodzice D. Pamiętam, że kiedy zaczęliśmy z D rozmawiać poważniej o dziecko, poprosiłam go aby małymi krokami próbował oznajmiać swoim rodzicom, że mamy takie plany. Jednak to nie jest temat, który można poruszyć tylko ot tak, jakoś nigdy nie było okazji.

Tak więc w 7 tygodniu, tak mi się wydaje. Wtedy wybraliśmy się na odwiedziny do rodziców D, jak wspomniałam, wiedzieliśmy, że będzie to dla nich większy szok niż dla moich rodziców, ale mimo wszystko wiedzieliśmy, że na pewno się ucieszą. I tak też było, mama D ze łzami w oczach powtarzała ''nie to nie może być prawda'', z kolei tata D nie do końca zrozumiał co właśnie zostało mu zakomunikowane. W każdym bądź razie obydwoje zareagowali bardzo pozytywnie, zadali milion pytań i powiedzieli, że zawsze możemy na nich liczyć. Tak więc, bardzo cieszyliśmy się z tak pozytywnej reakcji.

Jeśli chodzi o moich rodziców, to odwiedziliśmy ich dzień później. Plan był, aby dowiedzieli się w tym samym czasie co rodzice D, ale niestety było za późno aby pojechać do moich rodziców tego samego dnia. Tak czy owak, moi rodzice zareagowali także bardzo pozytywnie, byli zaskoczeni, ale to całkiem zrozumiałe, myślę, że większość rodziców reaguje w taki sposób.

Jak zareagowali wasi rodzice/teściowie? Lub jak myślicie że zareagowaliby na ewentualną ciąże? 


3 comments:

  1. Moja mama by była pewnie bardzo szczęśliwa gdyby się dowiedziała, że jestem w ciąży. Jestem jedynaczką więc cieszyłoby ją że zostanie babcią :) Na razie nie planuje ale pewnie by ją to cieszyło :D Super ze zarówno rodzice D i Twoi, świetnie zareagowali na wiadomość o waszym maleństwu które przyjdzie na świat :)

    ReplyDelete
  2. super, ciesze się że wszystko się tak ładnie układa :) swoją drogą bardzo dobrze piszesz po polsku, mimo tego, że na pewno nie masz już takiej styczności z tym językiem :)

    ReplyDelete
  3. Super, że Wasi rodzice tak dobrze zareagowali! :) Ja jestem jeszcze na tyle młoda, że jak tylko pokazuję mamie słodką sukienkę albo akcesoria dla dzieci, to aż robi się jej słabo, haha.

    ReplyDelete