2014/12/23

MERRY XMAS



Wow, 23 grudnia. Już! Dzisiaj! A jutro? Wigilia. Ludzie w mieście szaleją, wiem bo byłam. Kolejki kilometrowe. Świąteczna gorączka, tylko śniegu brak, jednak jeśli moja pogodynka się nie myli, jutro spadnie śnieg. Więc prawdopodobnie święta będą białe. Oby.  


To są bułeczki szafranowe, czyli tak zwane Lussebullar. W Szwecji jada się je w okresie adwentowym. Jak na pierwszy raz, wyszły całkiem smaczne. Przepis na 100 % znadziecie w internecie, więc jeśli chciałybyście takie bułeczki zrobić, polecam! Naprawdę smaczne, nie za słodkie, takie w sam raz.  

Niżej choinka mojej siostry. Pierwsza żywa w naszym domu. Zazwyczaj mamy sztuczną, zresztą w tym roku też. U siebie w pokoju też postawiłabym takiego chojniaka, ale wtedy musiałabym wynieść łóżko z pokoju, bo niestety mam zbyt małe pole manewru.

Dzisiejszy dzień spędzę częsciowo na siłowni, bo zaraz po skończeniu tego posta, się tam wybieram. Później czeka mnie pakowanie prezentów i gotowanie z mamą (chociaż pewnie skończy się na mieszaniu łyżką albo krojeniu warzyw, jestem kiepska w gotowaniu, więc lepiej nie ryzykować).

A to mój pepparkakshus, czyli domek piernikowy. Tyle roboty, a wystarczy 10 minut i domek zjedzony.  

Przybywam dzisiaj z życzeniami dla was, bo znając życie, jutro nie będzie na to czasu. Tak więc, życzę WAM wszystkim - szczęśliwych, spokojnych i Wesołych Świąt oraz mnóstwa prezentów pod zieloną choinką. Aby uszka oraz pierogi smakowały jak co rok. Aby uśmiech gościł na waszych twarzach i aby te święta były wyjątkowe, przepełnione ciepłą rodzinną atmosferą.



JESZCZE RAZ, WESOŁYCH ŚWIĄT!

15 comments:

  1. Ja tobie też życzę szczęśliwych wesołych świąt i dużoo prezentów oraz ciepła w rodzinie i śniegu :**
    http://muffinka-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Kochana, dziękuje za takie śliczne życzenia, bułki szafranowe chyba zrobie. Narobiłaś mi smaka przyznam. Tobie też wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku. Pisz więcej i chcemy więcej zdjęć :*

    ReplyDelete
  3. Piękny domek a te bułeczki wyglądają pysznie! Wesołych świąt :)

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Uroczy domek i choinka cudowna! Wzajemnie :)

    ReplyDelete
  5. Wesołych i spokojnych świąt oraz wystrzałowego Sylwestra!

    ReplyDelete
  6. Ciasteczka wyglądają bardzo ładnie i smakowicie ;)
    Ja też dzisiaj pomagam mamie w kuchni :)
    Wesołych świat!!!

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. ale śliczne zdjęcia, też w tamtym roku miałam suszone cytryny na choince ;)
    również życzę wesołych świąt !
    http://mynameisdominica.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Również życzę Ci Wesołych Świąt! :)

    ReplyDelete
  9. Super mix! Wesołych Świąt!

    ReplyDelete
  10. Te bułeczki szafranowe wyglądają cudnie :)
    Wesołych świąt! :)

    ReplyDelete
  11. Śliczny domek z piernika.
    http://parkspati.blogspot.com/

    ReplyDelete